Hudební doprovod počítačových her
Hudba již doprovází každou počítačovou hru. Dodává hře dynamiku a emoční rozpoložení v průběhu hry. Bez hudebního doprovodu hra není tak atraktivní jako s hudbou. Je to zajímavé a neskutečné, jak hudba může dovršit prostou hru. Hudba je prostě potřebná a to hlavně z toho důvodu, že jak vytváří různé zvuky při akčních scénách, tak tím umocňuje emoce hráče. Tato super technologie, která hře dodá úplně jinou úroveň je od dob, kdy každý počítač má možnost produkovat zvuk. Inovace počítačů šla postupně nahoru a začala umožňovat vylepšenou grafiku obrazu a nebo také možnost zvuku. A poté vylepšování syntézy zvuku ve videích a později ve hrách.
Většina her tedy netrpí nepřítomnosti adaptivní hudby. Adaptivní se jí říká proto, protože označuje dynamičnost, plynulost a reaguje na stav a průběh hry. Je navržena tak, že každý pohyb, změna hry současně k tomu udává zvuk a to tak, aby dával smysl. Takže je schopná přecházet z klidné části například při chůzi do dynamické části s odpovídajícím zvukem. Například když hrajete závodní hru s auty, tak k tomu uslyšíte i příslušný zvuk aut. V případě havárie, zvuk bude dynamičtější. U her kde dochází k soubojům mezi hráči je opět zřejmé jaký zvuk bude při souboji, kde na sebe dva hráči střílí. Je důležitá správná adaptace hudby. Je spousta prostředků, jak upravovat a vytvářet adaptivitu hudby.
Existuje technika, která tvoří různé rytmické, melodické a harmonické komponenty. Hudba tak může reagovat rychle a zachytit včas herní situaci. Důležitý je také algoritmus hudby. Jedná se o souhrn různých technik generování hudby. Co se týče jednotlivých skladeb ve hře, tak nikdy nehrajou od začátku do konce, ale vždy se vážou na jednotlivého hráče a jeho chování. Hudba tvoří různé scény a to už hotových skladeb, které jsou uzpůsobené k přehrávání adaptivním systémem. Skladby jsou pro hru opravdu nezbytné. Hudba totiž dodává šťávu i filmům. Kdyby u hororů nebyla speciální hudba, navržená na jednotlivé scény, tak bychom se nebáli a vlastně bychom ani neprojevili žádné emoční rozpoložení. Proto je každý pohyb ve hře doprovázen hudbou a to ať jde o počítačovou hru nebo třeba automat v kasinu. I ten je doprovázen hudbou jak v průběhu hry, tak i při výhře, či prohře. U počítačových her je většinou nějaká úvodní hudba neboli znělka a také nějaká zakončující, takže buď vítězní nebo ta, která nám zdůrazní prohru. Ale nejdůležitější je samozřejmě hudba v průběhu hry, při jednotlivých scénách a událostech.
Každá hra má svojí hudbu, ale většinou jsou podobné nebo stejné podle typu hry. Nějaké holčičí hry budou mít hezkou, jemnou hudbu, ale akční hra už bude mít dynamickou hudbu, která vyvolá v člověku pocit neklidu a nervozity.Co se týče automatů a hazardních her, tak ty jsou také doprovázené hudbou a to konkrétně tak aby hráči ukázala jeho skóre mají, nebo také každé kliknutí vydává určitý zvuk, který oproti normálních počítačových her je rozdílný, ale jeho cíl je stejný. A to takový aby dodal celé hře dynamiku a v hráči probudil emoce dle polohy hráče ve hře. Inovace počítačových her rapidně stoupla a to jak v hudebním doprovodu celé hry, tak i celého zpracování.